GameOn III: stalo žaidimų kultūra technologijų amžiuje

Tiketa 2017-09-14

GameOn III: stalo žaidimų kultūra technologijų amžiuje

Žaidimų kultūros paroda GameOn – didžiausias renginys žaidimų mylėtojams Lietuvoje, kasmet pritraukiantis tūkstančius lankytojų. Šiemet paroda vyks jau trečią kartą - rugsėjo 16-17 dienomis Vilniaus „Litexpo“ parodų centro erdves užpildys kompiuteriniai žaidimai, mobiliosios aplikacijos, virtuali realybė bei naujausios technologijos.

Bendrame žaidimų kultūros reiškinio kontekste svarbią poziciją užims ir stalo žaidimai. Įžvalgomis apie stalo žaidimų kultūrą, jos svarbą ir reikšmę šiame interviu dalinasi stalo žaidimų kūrėjas Urtis Šulinskas, kurio kurti žaidimai leidžiami Lietuvos bei užsienio leidėjų.

Urti, trumpai prisistatykite.

Esu Urtis Šulinskas, jau galiu vadinti save stalo žaidimų kūrėju – esu išleidęs du stalo žaidimus, dar trys šiuo metu yra leidybos procese. Naujausi žaidimai bus išleisti šių metų pabaigoje, dar prieš Kalėdas, taip pat 2018 metų pradžioje. Pirmiausia jie pasirodys užsienyje, bet praėjus tam tikram laiko tarpui atkeliaus ir į Lietuvą.

Kaip atradote stalo žaidimus?

Netikėtai – iki tol nebuvau labai didelis stalo žaidimų fanas. Bet žaidimus visada mėgau! Kol mokiausi mokykloje, atsirado pirmieji kompiuteriniai žaidimai. Man tai buvo visiškas kosmosas: galima sukurti tokius dalykus, skirtingus pasaulius, į juos pasinerti žaidžiant. Tuo metu tai atrodė fantastika! Atradau, koks didelis malonumas yra pats žaidimo procesas.

Stalo žaidimų taip pat pažaisdavau, tik rečiau – šeimos ar draugų rate. Tuo metu Lietuvoje nebuvo didelės stalo žaidimų įvairovės, galima buvo rasti tik visai standartinių.

Kaip manote, koks esminis skirtumas žaidžiant stalo ir video žaidimus? O gal tokio netgi nėra?

Be akivaizdžios technologijų reikšmės video žaidimams, skirtumas toks, jog stalo ir video žaidimai kuria skirtingas atmosferas. Stalo žaidimai labiau tinkami bendrauti šeimose, skirti turėti „gyvą“ vakarą. Kompiuteriniai žaidimai taip pat gali sukurti labai tikrovišką, „gyvą“ pasaulį, į kurį galima pilnai pasinerti, bet kalbėdamas apie stalo žaidimų gyvybę turiu omenyje bendravimą ir laiko leidimą kartu.

Taigi, stalo žaidimai tarsi suvienija žmones, o video žaidimuose daugiau vyrauja individualūs procesai, taip?

Ne visai. Yra du pagrindiniai bet kokio žaidimo principai – konkurencinis ir kooperacinis. Šie principai pasireiškia visuose, tiek stalo, tiek video žaidimuose. Tad suvienyti gali bet koks žaidimas, žaidžiamas kooperaciniu būdu.

Kokie yra Jūsų kurti stalo žaidimai?

Mano kurti stalo žaidimai pritaikyti vaikams ir šeimoms. Jų kūrybą labai paskatino vadovo darbas vaikų stovyklose – supratau, kad turiu tam noro ir energijos! Natūraliai jaučiu, koks žaidimas patiktų vaikams. Atradau, jog stalo žaidimai – tai nuostabus būdas bendrauti su vaikais, kuriuo sėkmingai gali pasinaudoti tėvai.

Ar lengva kurti stalo žaidimus?

Gero žaidimo kūrimas – tai tęstinis procesas, kuris gali trukti ir kelerius metus. Toks buvo mano paties pirmojo kūrinio, stalo žaidimo „Pasakų Skrynelė“ kelias. Šis žaidimas lentynose pasirodys šių metų pabaigoje - praėjus net ketveriems metams po jo pradinio sukūrimo.

Papasakokite apie stalo žaidimų kultūrą pasaulyje.

Kalbant apie Europą, stalo žaidimų kultūra labiausiai išvystyta Vokietijoje ir Prancūzijoje. Pasauliniu mastu, žinoma, labai svarbi yra Amerika. Pati kultūra gimė visuomenės palaikymo dėka: pavyzdžiui, Vokietijoje jau nuo aštuntojo dešimtmečio spaudoje gausu straipsnių apie stalo žaidimus, kasmet rengiami geriausio metų stalo žaidimo apdovanojimai, ant stalo žaidimų dėžučių rašomi jų autoriai. Visi šie faktoriai iškėlė stalo žaidimų kultūrą į kitą lygį – aštuntasis dešimtmetis buvo tarsi šių žaidimų renesansas, kuomet žmonės atrado, kad stalo žaidimus galima kurti, pateikti ir žaisti labai įvairiai (turint omenyje, jog iki tol dominavo ankstyvieji stalo žaidimų modeliai, tokie kaip šachmatai, šaškės, įvairūs kortų žaidimai, pirmosios „Monopolio“ versijos ir pan.).

Bilietus į GameOn galite rasti ČIA.

Šis atgimimas išsivystė į tai, jog šiandien turime didžiulę stalo žaidimų industriją ir visą kultūrą. Per metus pasaulyje yra išleidžiama virš 2000 naujų stalo žaidimų. O didžioji dalis stalo žaidimų net nepasiekia parduotuvių lentynų.

O kokia situacija Lietuvoje?

Lietuvoje nėra tiek daug stalo žaidimų kūrėjų, tad norisi stalo žaidimų kultūra dalintis ir čia! Viskas eina tik geryn: jau turime specializuotų stalo žaidimų parduotuvių, gyvuoja stalo žaidimų klubai, rengiami stalo žaidimų turnyrai. Galime imti pavyzdį iš kaimyninės Latvijos – kompanijos „Brain-Games“ išleistas stalo žaidimas „Ice Cool“ ką tik laimėjo metų stalo žaidimo vaikams apdovanojimą Vokietijoje. Perspektyvos tikrai puikios.

Ar pats semiatės patirties iš užsienio stalo žaidimų kūrėjų?

Taip, nuolat palaikau kontaktą su stalo žaidimų kultūra užsienyje dalyvaudamas renginiuose, bendraudamas su leidėjais, domėdamasis naujienomis, tendencijomis, kasmet vykstu į tarptautines žaidimų parodas Vokietijoje. Taip pat, dabar pats žaidžiu daug įvairių stalo žaidimų – tapau ne tik aktyviu žaidėju, bet ir žaidimų kolekcionieriumi.

Kokių Jūsų kurtų žaidimų bus galima rasti šių metų parodoje GameOn?

Parodoje dalyvausiu kartu su savo stalo žaidimų projektu „Vienaragis.Lt“. Pristatysime abu jau išleistus stalo žaidimus: „Emojito!”, skirtą pažinti ir reikšti emocijas, bei „Have A Smile!“, sukurtą iš vienos vienintelės kortelės.

Ko palinkėtumėte šių metų GameOn lankytojams?

Palinkėčiau pajausti visų žaidimų grožį ir džiaugsmą juos atrandant, žaidžiant ir patiriant.

Ačiū! 

Kalbino Miglė Kačinskaitė

Turi savo karštą pramogų pasaulio naujieną, foto ar video reportažą? Atsiųsk MUMS!
Už kiekvieną naujieną, foto ar video reportažą, kurį patalpinsime, atsilyginsime bilietais į pasirinktą renginį!

Komentarai

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje