Thomas Bernhard DIDVYRIŲ AIKŠTĖ, rež. Krystian Lupa

Thomas Bernhard DIDVYRIŲ AIKŠTĖ, rež. Krystian Lupa

Pasirodymai:

11.25

šeštadienis


18:30

Thomas Bernhard DIDVYRIŲ AIKŠTĖ, rež. Krystian Lupa Didžioji salė

Vilnius, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

nuo 9,00 €

01.05

penktadienis


18:30

Thomas Bernhard DIDVYRIŲ AIKŠTĖ, rež. Krystian Lupa Didžioji salė

Vilnius, Lietuvos nacionalinis dramos teatras

nuo 9,00 €

Spektaklis su angliškais titrais bus rodomas 2017 m. lapkričio 25 d. Norintiems gerai matyti titrus rekomenduojame vietas amfiteatre. Kilus klausimams dėl titrų, prašome kreiptis telefonu +37060759818.

Iš vokiečių kalbos vertė Rūta Jonynaitė

Režisierius, scenografas ir šviesų dailininkas – Krystian Lupa

Kostiumų dailininkas – Piotr Skiba

Kompozitorius — Bogumił MISALA

Vaizdo projekcijų autorius — Łukasz TWARKOWSKI

VAIDINA: Valentinas Masalskis, Viktorija Kuodytė, Eglė Mikulionytė, Arūnas Sakalauskas, Doloresa Kazragytė, Vytautas Rumšas, Neringa Bulotaitė, Povilas BUDRYS, Eglė Gabrėnaitė,

Rasa Samuolytė, Toma Vaškevičiūtė

◊ 2015 m. Auksinis scenos kryžius. Geriausia režisierius – Krystian Lupa

◊ 2015 m. Auksinis scenos kryžius. Geriausia pagrindinio vaidmens aktorė – Eglė Gabrėnaitė

◊ 2015 m. Auksinis scenos kryžius. Geriausias pagridninio vaidmens aktorius – Valentinas Masalskis

◊ 2015 m. Auksinis scenos kryžius. Geriausias videoprojekcijos – Łukasz Twarkowski

Pjesę „Didvyrių aikštė“ Thomasas Bernhardas parašė 1988 m. anuometinio Vienos „Burgtheater“ direktoriaus Clauso Peymanno užsakymu 100-osioms teatro metinėms, ir ji sukėlė didžiausią teatrinį skandalą Austrijos istorijoje. Premjera įvyko 1988-ųjų lapkričio 4 d. – tais metais, kai buvo prisimenamas prieš 50 metų įvykęs Austrijos prijungimas prie nacistinės Vokietijos.

1938 m. kovo 15-ąją Adolfas Hitleris, audringai džiūgaujant susirinkusiems miestiečiams, Vienos Didvyrių aikštėje paskelbė apie Austrijos anšliusą – prijungimą prie Vokietijos. Po 50 metų bute netoli Didvyrių aikštės susirenka Šusterių šeima. Profesoriui Šusteriui, mąstytojui, filosofui, priverstam bėgti nuo nacių, šeštajame dešimtmetyje Vienos burmistro kvietimu grįžusiam iš Oksfordo į savąjį universitetą, į savo katedrą, vis dėlto nebuvo kitos išeities kaip savižudybė. Nes padėtis dabartinėje Austrijoje yra „dar daug blogesnė nei prieš penkiasdešimt metų“. Jozefo Šusterio likimas politinėje dramoje akivaizdžiai parodo politinę, moralinę ir dvasinę situaciją Austrijoje. Poetiška, muzikali Bernhardo kalba, jo formos principu tapęs tiksliai dozuoto perdėjimo (sutirštinimo) menas padeda aiškiai atskleisti dabarties vaizdą – vaizdą, nuo kurio skaitytojui ir žiūrovui įstringa juokas gerklėje.

Krystianas Lupa apie „Didvyrių aikštę“:

Nuolatinis Bernhardo išeities taškas – pagrindinio protagonisto mirtis ir tos mirties tyrinėjimas. Herojus staiga miršta pačioje pasakojimo pradžioje. Dažniausiai nusižudo, o gyvieji galynėjasi su paslaptinga tuščia erdve ir paslaptingu ženklu. „Didvyrių aikštėje“ tas lemtingas modelis maksimaliai sutirštintas. Žydų kilmės mokslininkas, nuo nacių persekiojimo pabėgęs į Angliją, grįžta į tėvynę, kuri pasirodo esanti „mirties erdvė“. Patenkame į dvasinio pasmerktumo, sunaikinto žmogiškumo sferą. Visuomenė, gyvenanti toje sferoje, yra dvasinis mutantas. Profesoriaus Schusterio savižudybė tampa demaskavimo aktu. Kyla mintys, kurių iki tol nebuvo įmanoma išsakyti, išsakomi žodžiai ir sakiniai, kurie lig tol nebuvo išsakomi. Žaizdų randai nuolat draskomi, išryškėja negrįžtamai sunaikintos žmonijos vietos. Visuomenė, kurioje įvyko nusikaltimas, mutavo, čia negalima grįžti, įleisti šaknų, surasti savo gyvenimo prasmę, savo tėvynę. Pagedimo čia niekas neištaisė, visuomeniniuose procesuose ir žmonių sielose jis sukėlė paslaptingas permainas – ta mirtis yra kaip lakmuso popierėlis, atskleidžiantis pabaisos veidą. Žmonių audinys šioje vietoje nesivysto – tai ypatingo apmirimo, kuris apsimetinėja gyvenimu, rūšis. Gerovė, civilizacijos kaukė leidžia tai paslėpti, sukurti brandaus humanizmo apgaulę. Tačiau tas tariamas humanizmas yra naujadaras, žmogus nuo jo miršta...

Prieš pirmą parterio eilę statomos papildomos dvi eilės.

Atlikėjai:

Renginio trukmė: 3 val. 30 min.

Asmenys iki 14 metų neįleidžiami.


Vaikai įleidžiami nemokamai: NE.

Leidžiama fotografuoti, filmuoti: NE.

Renginio organizatorius: Lietuvos nacionalinis dramos teatras.

Daugiau informacijos: www.teatras.lt

Draudžiama įsinešti: Maisto produktų, gėrimų, filmavimo ir fotografavimo kamerų.

Renginio organizatorius prisiima visišką atsakomybę dėl renginio, jo kokybės, turinio ir pateikiamos informacijos apie jį. Tiketa yra bilietų platintojas ir veikia kaip atsiskleidęs tarpininkas.

Komentarai

Tiketa plius

Pramogaukit

Shalom, Bellissima!

Shalom, Bellissima!

  • Kaunas , TEATRO KLUBAS
  • Lapkričio 23 d. 18:30 val.
  • Trukmė: 1 val. 30 min.
Iki pasiūlymo pabaigos:
36 d. 13 val. 34 min.
5,60 € 11,20 €
Pirkti
Pavienės vietos: Stonkus ir Katleris: #ManTaiGeriau

Pavienės vietos: Stonkus ir Katleris: #ManTaiGeriau

  • Panevėžys, CIDO arena
  • Lapkričio 24 d., 20:00 val.
  • Trukmė: 1 val. 30 min.
Iki pasiūlymo pabaigos:
16 d. 13 val. 36 min.
13,02 € 21,70 €
Pirkti
Visos pramogos >

Su Tiketa judu

-40 %
Monique: Sun&Moon; @Vilnius

SIŪLYK RENGINĮ, Į KURĮ NORĖTUM JUDĖTI PIGIAU!

IR GALBŪT ATEITYJE JAM PASKELBSIME AKCIJĄ

REGISTRUOKIS

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje

Naršyk patogiai!

Siųskis TIKETA programėlę nemokamai!
SIŲSTIS Tęsti naršyklėje